poniedziałek, 13 lipca 2009

w sprawie plecow

Kiedy wpadniesz do Kanady na dzien lub na "do konca twych dni" to predzej czy pozniej zauwazysz trend do szukania sposobow na posiadanie "plecow" co tutaj w przeciwienstwie do Polski (takie mam wrazenie) wcale nie jest czyms "be". Zatem zamiast sie stresowac (pisze do tych co zamierzaja tutaj sie osiedlic) proponuje przestawic sie z polskiego myslenia na kanadyjskie i zanim przyjedziesz postaraj sie poszukac tych "plecow".

Taki tekst wystukalem w odpowiedzi na oburzenie jednego z forumowiczow. Wiem, ze po wielu latach zycia w Kanadzie dla mnie to "chleb powszedni". I tak jak dalej pisze, kazdy ma wolny wybor. Isc do przodu "z pradem rzeki (ludzi sukcesu)" lub walic glowa w mur psiaczac na czym swiat stoi.

Zatem zycze powodzenia w Kanadzie, bo tego bedziesz najbardziej potrzebowal z takim nastawieniem do rzeczywistosci (kanadyjskiej). Kiedy ja zjawilem sie w Kanadzie (juz o tym pisalem) wiedzialem czego chce i czego oczekiwac. Zanim sie tutaj zjawilem przestawilem sie, ze "wracam do siebie do mego kraju". To jednak bylo niewystarczajace. Gdzies w glebi mej podswiadomosci uspione bylo moje postrzeganie swiata dokladne jak to okresliles - granica cienka a ja przeczulony - i uwierz mi nielatwo bylo mi niezwracac uwagi na ta "granice" i na to "moje przeczulenie". Nie oznacza to ze dopuszczalem sie lamania prawa wlaczajac w to prawo niepisane; etyczne, moralne. Jednak wlasnie te ostatnie (moralne i etyczne), okazalo sie ze jest dosc rozne od tego samego prawa w wydaniu polskim. I to mialem (piszac "plecy") na mysli.

Twoje przeczulenie motywuje cie do kreowania obrazu negatywnego kiedy sluchasz czy czytasz podobnych tresci komentarze czy opinie (moja byla opinia jak zwykle). Prawda jest taka (jak to zwal tak to zwal) - bez "plecow" nastaw sie na dosc dlugi, czesto pod gorke proces szukania pracy i takie tam bzdury. No ale jesli ty jestes przeczulony, twoja wola, twoja decyzja, twoje zycie. A zyc (tak jak szmike pisze) trzeba kazdego dnia.

Kiedy znajdziesz sie w koncu w Kanadzie sam zobaczysz roznice miedzy mentalnosciami; tej do ktorej jestes przyzwyczajony (zatem masz prawo uwazac ze jest ona jedyna i tylko taka obowiazujaca na calym swiecie rowniez w Kanadzie) oraz tej ktora bedziesz mial mozliwosc (jednak wcale nie jest powiedziane ze tak z pewnoscia sie stanie, bo wszystko w tym temacie bedzie zalezalo od ciebie czy bedziesz dalej przeczulony czy tez nie) dostrzec w kraju twojego osiedlenia jakim jest Kanada.

(-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...